Castlevania
Dawn of Sorrow
\ Dusze Umiejêtno¶ci

  W ka¿dej Castlevanii z elementami RPG znajdujemy w zamku Draculi umiejêtno¶ci, które pozwalaj± nam dostaæ siê do nowych miejsc lub u³atwiaj± nam walkê. W przypadku Dawn of Sorrow sytuacja jest taka sama jak w Aria of Sorrow - obok trzech rodzajów dusz potworów znajduje siê jeszcze czwarty, który spe³nia tê w³a¶nie rolê. Mo¿na siê tego zreszt± domy¶liæ po jego nazwie - Dusze Umiejêtno¶ci. Co odró¿nia je od pozosta³ych rodzajów? Po pierwsze domy¶lnie aktywne s± wszystkie, które obecnie posiadamy (z pozosta³ych typów mo¿emy mieæ wyekwipowan± tylko jedn± duszê jednocze¶nie). Po drugie do nawigacji po nich s³u¿y osobne menu, z pomoc± którego mo¿emy je w³±czaæ i wy³±czaæ. Po trzecie ka¿da z nich ma inn± kombinacjê przycisków, któr± jest uruchamiana (choæ s± wyj±tki od tej regu³y). Po czwarte podczas ich dzia³ania nie tracimy energii magicznej (pod tym wzglêdem nie ró¿ni± siê jednak od dusz ¿ó³tych, tzw. Czarodziejskich). Zdobyæ je mo¿emy albo zabijaj±c posiadaj±cego tak± duszê potwora, albo rozbijaj±c specjalny pojemnik, w którym jest ona zamkniêta.

  Poni¿ej zamieszczam spis Dusz Umiejêtno¶ci wraz z lokalizacj± ka¿dej z nich. Wzbogaci³em go tak¿e o opisy pochodz±ce z Dawn of Sorrow i ich t³umaczenia. Kolejno¶æ pozycji w spisie tak¿e pochodzi z gry. Oto on:

  • Balore
    Lokalizacja: Duszê posiada drugi boss w grze.

    Touch the Touch Screen to shatter certain blocks.
    Dotknij ekranu dotykowego, aby rozstrzaskiwaæ niektóre bloki.

  • Malphas
    Lokalizacja: Duszê posiada czwarty boss w grze.

    Execute a double jump.
    Mo¿esz wykonywaæ podwójny skok.

  • Doppelganger
    Lokalizacja: Samo centrum zamku w Ogrodzie Szaleñstwa.

    Switch souls and equipment using the X.
    Zmieniaj dusze i ekwipunek naciskaj±c X.

  • Rahab
    Lokalizacja: Duszê posiada boss na samym pocz±tku Podziemnego Piek³a.

    Gain the ability to move underwater.
    Mo¿esz teraz poruszaæ siê pod wod±.

  • Hippogryph
    Lokalizacja: Pojemnik w piaszczystym "odnó¿u" Otch³ani.

    Press UP + L to jump higher.
    Naci¶nij "Do góry" i L, aby skoczyæ wy¿ej.

  • Procel
    Lokalizacja: Potwór ten wystêpuje w Podziemnym Piekle.

    Increase mobility in water.
    Zwiêksza mo¿liwo¶æ poruszania siê w wodzie.

  • Mud Demon
    Lokalizacja: Potwór ten wystêpuje w Otch³ani.

    Prevent loss of mobility even in sand.
    Zapobiega utracie mo¿liwo¶ci poruszania siê nawet w piasku.

Zatarta granica

  Tym co wyró¿nia Aria of Sorrow i Dawn of Sorrow na tle innych Castlevanii z elementami RPG to fakt, ¿e Dusze Umiejêtno¶ci nie s± jedynymi jakie s± nam niezbêdne, aby ukoñczyæ grê. W pewnym sensie zaciera to utart± definicjê "umiejêtno¶ci specjalnych", ale, jak zwrócili¶cie uwagê powy¿ej, dusze te maj± jednak kilka ró¿nic w dzia³aniu w porównaniu do pozosta³ych. Nale¿y te¿ pamiêtaæ, ¿e w Dawn of Sorrow Yoko potrafi "uwalniaæ" dusze, które uda³o nam siê zdobyæ. Wyj±tkami s± jedynie te, które przynajmniej raz s± niezbêdne do posuniêcia siê dalej w rozgrywce oraz wszystkie Dusze Umiejêtno¶ci w³a¶nie. To one te¿ nie przechodz± na now± "akcjê", gdy skorzystamy z opcji rozpoczêcia gry od nowa na starym profilu (dostêpna po jej ukoñczeniu na najlepszym zakoñczeniu).

Aria i ¦wit

  W Aria of Sorrow kilka Dusz Umiejêtno¶ci i tych potrzebnych lub przydatnych do poruszania siê po zamku znajduje siê w specjalnych pojemnikach. Nie by³oby w tym nic dziwnego - w Dawn of Sorrow tak¿e mo¿na siê na takowe natkn±æ, ciekawostka jednak le¿y gdzie indziej. Okazuje siê, ¿e w kontynuacji dusze o tych samych mo¿liwo¶ciach maj± ju¿ konkretne stwory. S± to (o ile niczego nie pomin±³em) Flying Armor, Malphas i Black Panther. W obu czê¶ciach natomiast wielkim nieobecnym jest Hippogryph, z którego dusz± w obu przypadkach mamy styczno¶æ jedynie za spraw± pojemnika.

Copyright © 2005 - 2013 by CastleKeeper's Chronicles. All rights reserved.
A part of The Inner World of Final Fantasy.
Castlevania is the property of Konami.

Content by Nox_A15. Design by SenTineL.